In the spotlights…

๐˜๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ป๐˜ฆ ๐˜ด๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ป๐˜ฆ๐˜ต๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ฆ ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฌ๐˜ฆ ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฆ ๐˜‹๐˜“ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ช๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ด๐˜ฑ๐˜ฐ๐˜ต๐˜ญ๐˜ช๐˜จ๐˜ฉ๐˜ต๐˜ด. ๐˜๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ข๐˜จ ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ถ๐˜ณ๐˜ต ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ ๐—๐—ผ๐—ต๐—ป. ๐˜‘๐˜ฐ๐˜ฉ๐˜ฏ ๐˜ช๐˜ด 54 ๐˜ซ๐˜ข๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ซ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ท๐˜ถ๐˜ญ๐˜ต ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ง๐˜ถ๐˜ฏ๐˜ค๐˜ต๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ค๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ข๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ค๐˜ฉ๐˜ข๐˜ถ๐˜ง๐˜ง๐˜ฆ๐˜ถ๐˜ณ ๐˜ฃ๐˜ช๐˜ซ ๐˜‹๐˜“ ๐˜›๐˜ณ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ด๐˜ฑ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ต (๐˜‹๐˜“๐˜›).

โ€œBij mijn collegaโ€™s van DL Freight Management Rotterdam sta ik bekend als โ€˜Ome Johnโ€™ of โ€˜Astroboyโ€™. Waarom ik zo word genoemd, is weer een ander verhaal. ;-) Sinds 2016 rijd ik zeecontainers van en naar terminals en klanten, maar ik lever vooral containers af bij onze vestigingen, vooral in Vlaardingen. Daarvoor was ik wiskundedocent, maar ik wilde iets anders. Ik haalde mijn groot rijbewijs in de avonduren en stuurde een open sollicitatie naar DL. Twee maanden later kon ik beginnen!

Mijn werkdag begint meestal rond vier uur โ€˜s ochtends. Dan koppel ik een lege of volle container aan, voer de controles uit en check of alles administratief klopt. Een verkeerd containernummer kan ervoor zorgen dat een lading aan de andere kant van de wereld belandt. Goed controleren is dus essentieel. Als een fout op tijd wordt opgemerkt, kan die altijd worden gecorrigeerd. Dat levert weer een tevreden klant op, en daar doe je het uiteindelijk voor. Geen dag is hetzelfde: soms sta ik in de file, soms verloopt alles soepel. Je weet het nooit van tevoren.

Door mijn achtergrond als docent word ik vaak gevraagd om nieuwe collegaโ€™s op te leiden. Dit is niet altijd makkelijk, want bijrijders mogen niet zomaar mee op de terminals. Alles moet vooraf worden aangevraagd en geregistreerd. Toch is het mooi om kennis over te dragen en collegaโ€™s te helpen. We hebben een hecht team en dat maakt het werk prettig.

Onderweg maak ik van alles mee. Zo moest ik eens een container met โ€˜opblaasmonstersโ€™ lossen bij een groot pretpark in Belgiรซ. De juiste ingang vinden bleek nog een uitdaging. Het terrein was afgesloten, en via een smal straatje kwam ik bij een brug die veel te klein was voor mijn truck. Net op het moment dat ik me afvroeg hoe ik hier weer uit zou komen, werd een hek geopend en kon ik alsnog lossen. Het zijn zulke momenten die het werk afwisselend en interessant maken.

Ik wil hiermee aangeven: je weet niet altijd alles en je hebt niet altijd alle informatie. Met boos worden of mopperen schiet je niks op. Daarbij maakt het je dag ook minder leuk. Positief blijven en zoeken naar oplossingen vind ik dan ook erg belangrijk.

Ik ben trots op mijn werk en geniet van de vrijheid op de weg. Elke dag brengt iets nieuws, en dat maakt dit vak zo bijzonder!โ€